Przywrócono emerytury ponad 10 tys. funkcjonariuszy PRL

W grudniu 2016 roku Parlament przyjął tzw. ustawę dezubekizacyjną,

weszła ona w życie w październiku 2017 roku i na jej podstawie ponad 39 tysiącom funkcjonariuszy służb PRL, obniżono emerytury i renty do wysokości średniego świadczenia emerytalnego albo rentowego w systemie ZUS-owskim. W przypadku emerytur w 2017 roku to średnie świadczenie wynosiło ok. 2,1 tys. zł miesięcznie, w roku 2024 już blisko 3,3 tys. zł miesięcznie, ale co oczywiste, były one i są znacznie niższe od świadczeń, jakie wypłacano tym osobom wcześniej. Blisko 26 tys., funkcjonariuszy odwołało się od rozstrzygnięć wynikających z tej ustawy do sądów, ale droga ta okazała się wyjątkowo długa i żmudna, zwłaszcza że za rządów Prawa i Sprawiedliwości, Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA, miał obowiązek odwoływać się do drugiej instancji od wyroków niekorzystnych dla Skarbu Państwa.

Czytaj dalej ➡

Źródło: wpolityce.pl

Udostepnij.pl ➡️ Subskrybuj na YouTube

Udostepnij.pl - Dlaczego warto nas subskrybować?

Więcej…

Udostepnij.pl ➡️ na YouTube

🔴🔥 Nielegalna migracja pod rządami Tuska: Czy Polska traci kontrolę?

Więcej…

Zobacz [Wideo] ⬇

🔴🔥 Braun obnaża mit pandemii: 'Nie było żadnej fali, to blokada systemu zabiła Polaków!

Więcej…

Ostatnio dodane ➡️ WIADOMOŚCI

Ważne słowa Uznańskiego-Wiśniewskiego z kapsuły Dragon: Niech ta misja będzie początkiem epoki

Więcej…

Bodnar reaguje na protest wyborczy Giertycha. Jest decyzja

Więcej…

Gorąco w Sejmie. "Raport OBWE to gotowy akt oskarżenia dla KO"

Więcej…

Tragiczne wieści. Nie żyje Witalij Wankiewicz

Więcej…

Lubnauer: Nie mam pewności, co do wyniku wyborów

Więcej…

Kolejne nagranie. Niemcy wwożą migrantów, Straż Graniczna odbiera

Więcej…

Poseł Polski 2050 do Giertycha: Może niech Pan zrobi coś dobrego dla Polski

Więcej…

Czy Łotwa będzie celem Rosji? Miękkie bałtyckie podbrzusze 

Więcej…

PKP Cargo chce sprzedać 10 tys. węglarek na złom

Czytaj dalej ➡

Źródło: filarybiznesu.pl
 

PKP Cargo tnie po taborze. 10 tysięcy węglarek na złom, a tysiące pracowników na bruk?

PKP Cargo, państwowy gigant kolejowy, ogłosił plan sprzedaży na złom ponad 10 tysięcy wagonów do przewozu węgla. Decyzja zapadła podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. transportu kolejowego. Wiceprezes spółki, Paweł Miłek, przyznał, że wagony są stare i w złym stanie technicznym, a ich sprzedaż ma przynieść dodatkowe dochody w ramach trwającej restrukturyzacji.

To jednak nie koniec cięć. PKP Cargo planuje kolejną falę zwolnień grupowych – nawet do 2429 osób może stracić pracę do końca 2026 roku. To już druga taka operacja w ciągu roku. Wcześniej, w 2024 roku, z firmy odeszło ponad 3600 pracowników.

Spółka, w której Skarb Państwa ma ponad 33% udziałów, od miesięcy zmaga się z problemami finansowymi. W lipcu 2024 r. sąd otworzył wobec niej postępowanie restrukturyzacyjne. Choć zarząd zapewnia, że działania mają na celu poprawę efektywności, to dla wielu obserwatorów to sygnał głębokiego kryzysu w państwowym sektorze transportu towarowego.

Czy wyprzedaż majątku narodowego i masowe zwolnienia to jedyny sposób na ratowanie spółki? A może to efekt wieloletnich zaniedbań i braku realnej strategii dla polskiego transportu kolejowego? W tle pojawia się pytanie o odpowiedzialność polityczną i gospodarczą za doprowadzenie do tej sytuacji.

Trump do Izraela: nie zrzucajcie bomb

Więcej…