
Prom "Wolin” żegna Bałtyk. Następca wkrótce
M/F Wolin został sprzedany przez Polską Żeglugę Morską, właściciela Unity Line, greckiemu armatorowi; będzie obsługiwał połączenia do Włoch i Albanii. Polski operator promowy ma wprowadzić nową jednostkę „Jantar”, a w 2026 r. kolejną, o nazwie „Bursztyn”.
Pożegnanie z Bałtykiem. Czy nowoczesne promy zmienią przyszłość Unity Line?
Szczegóły:
-
Prom M/F Wolin, należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, został sprzedany greckiemu armatorowi.
-
Jednostka będzie obsługiwać połączenia między Grecją, Włochami i Albanią.
-
Wolin służył w barwach Unity Line przez 17 lat, wykonując ponad 5 tysięcy rejsów okrężnych.
-
Decyzja o sprzedaży wynika z wieku statku (zbudowany w 1986 roku) oraz planów modernizacji floty.
-
Nowy prom „Jantar” ma wejść do służby w drugiej połowie 2025 roku.
-
Kolejna jednostka, „Bursztyn”, planowana jest na 2026 rok.
-
Oba nowe promy będą ekologiczne, napędzane LNG i wyposażone w systemy hybrydowe.
-
Promy będą mogły przewozić do 240 ciężarówek oraz 400 pasażerów.
-
„Jantar” i „Bursztyn” mają być jednymi z najbardziej nowoczesnych jednostek na Bałtyku.
-
Sprzedaż Wolina to część strategii Unity Line, mającej na celu unowocześnienie floty i spełnienie norm środowiskowych.