
Budowa CPK się opóźni? Cios przyszedł z nieoczekiwanej strony
Zwolniony niedawno z Polskich Portów Lotniczych prezes Andrzej Ilków zostawia spółkę ze słabo przygotowaną rozbudową terminalu na Okęciu.
Budowa CPK zagrożona! Zwolnienie prezesa Ilkowa ujawnia problemy z Okęciem
-
Andrzej Ilków, były prezes Polskich Portów Lotniczych, został odwołany ze stanowiska w lutym 2025 roku, co wywołało falę spekulacji na temat stanu przygotowań do kluczowych inwestycji.
-
Ilków pozostawił spółkę z niedostatecznie przygotowanym projektem rozbudowy terminalu na Lotnisku Chopina w Warszawie, co może wpłynąć na harmonogram budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).
-
Rozbudowa Okęcia miała zwiększyć przepustowość lotniska do 30 milionów pasażerów rocznie, co jest kluczowe przed otwarciem CPK w Baranowie.
-
Planowana modernizacja terminalu na Okęciu miała zakończyć się w 2029 roku, jednak obecne opóźnienia sprawiają, że termin ten staje się coraz mniej realny.
-
Problemy z rozbudową Okęcia mogą wpłynąć na harmonogram budowy CPK, który jest uzależniony od wcześniejszego zwiększenia przepustowości warszawskiego lotniska.
-
Zwolnienie Ilkowa było związane z wewnętrznymi konfliktami w zarządzie PPL oraz zarzutami o przekraczanie kompetencji i podejmowanie decyzji bez konsultacji z innymi członkami zarządu.
-
Audyt przeprowadzony w PPL ujawnił szereg nieprawidłowości, które mogą skutkować skierowaniem sprawy do prokuratury.
-
Nowy zarząd PPL zapowiedział przegląd dotychczasowych działań i aktualizację harmonogramu inwestycji, aby zminimalizować ryzyko dalszych opóźnień.
-
Eksperci wskazują, że opóźnienia w realizacji obu projektów mogą wpłynąć na rozwój polskiego sektora lotniczego i osłabić pozycję Polski jako regionalnego hubu transportowego.
-
Budowa CPK, największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce, już na starcie napotyka poważne przeszkody, które mogą opóźnić jej realizację o kilka lat.