Cała historia okazała się oszustwem w wyniku którego mężczyzna stracił 20 000 złotych!
46-latek stracił blisko 20 000 złotych po tym, jak fałszywy konsultant banku zadzwonił z informacją o „zagrożonych pieniądzach” na koncie mężczyzny i nakłonił go do przelania środków pieniężnych na inne „bezpieczne” konto. Cała historia okazała się oszustwem w wyniku którego mężczyzna stracił oszczędności. Apelujemy o ostrożność podczas transakcji finansowych.
Do tomaszowskiej komendy policji zgłosił się 46-letni mieszkaniec powiatu, który poinformował, że padł ofiarą oszustwa w wyniku którego stracił blisko 20 000 złotych.
Rzekomy konsultant banku zadzwonił do mężczyzny w celu potwierdzenia złożenia wniosku kredytowego przez 46-latka. Z uwagi na to, że mężczyzna nie ubiegał się o żaden kredyt, rozmówca sugerował, że najprawdopodobniej doszło do włamania na jego konto bankowe. Dopytywał w jakich bankach mężczyzna ma złożone konta i że sam poinformuje te placówki o próbie oszustwa i wyłudzenia danych 46-latka, po czym się rozłączył. Po chwili z mężczyzną skontaktowała się osoba podszywająca się pod pracownik banku, która twierdziła, że otrzymała informację o próbie włamania na konto 46-latka. W celu „ochrony pieniędzy” zasugerowała, że konieczne jest założenie nowego konta i przelanie tam wszystkich pieniędzy. Mężczyzna postępował zgodnie z zaleceniami.
Źródło: tomaszow-lubelski.policja.gov.pl